سئو

بهینه سازی موتورهای جستجو
Dec
10

سئو

12/10/2017 7:30 AM


سئو حالا به گزینه اول روی میز برای بسیاری از مردم تبدیل شده ، به شکل غیر قابل تصوری دنیای اینترنت فراگیر شده و حداقل حالا دیگر کسی از سرعت پایین اینترنت نمی نالد.

چرخش 90 درجه تبلیغات به سمت اینترنت و اینترنتی شدن مردم بلای جان صنعت تبلیغات و رسانه های تبلیغاتی دیگر شده است.

حداقل تا 35 درصد کل هزینه انجام شده در صنعت تبلیغات که تا کمی قبل تر به بازار پر چرب و سود آور چاپی و تلویزیونی تعلق داشت حالا مانند حبابی غول پیکر ترکیده و بر سر بازار اینترنت فرود آمده، خیز کسب و کارها به سمت اینترنت کاملا مشهود است بطوری که حتی ما در آپ سئو با توجه به این که سال ها در این کسب و کار فعالیت داریم چنین تغییری را غیر قابل کنترل می بینیم.

رصد ما چیزی غیر قابل باور را نشان می دهد ، نموداری که حداقل برای ما خبر از تغییر زیاد بازار و رقابت برند ها را نشان می دهد.

نمودار زیر از کلیدواژه سئو گوگل ترند شده ، پروازی با جهش زیاد برای سئو

نمودار گرایش در طول زمان سئو

سئو چیست؟

سئو به هر راه و روش اصولی و یا همراه با روش های غیر منطقی و غیر قابل قبول از سمت گوگل گفته می شود که فرد سئو کار با تکیه به تجربه ، سواد برنامه نویسی ، شناخت برند سازی و آنالیز بازار برای بهینه سازی و ارتقا رتبه سایت ها در موتور های جستجو مخصوصا گوگل به کار می گیرد.

خیلی از مردم وقتی نام سئو به وسط می آید بلافاصله می گویند سئو با بک لینک ، البته تقصیری هم ندارند ، در گذشته الگوریتم های گوگل محدود و قابل حدس زدن بود ، مثلا اگر شما با چند سایت تبادل لینک می کردید احتمال اینکه به سرعت در نتایج ابتدای گوگل اول باشید خیلی بالا بود. اما گوگل هم بی کار نبوده و الگوریتم های ظالمانه دیگری را فعال کرد.

چیزی جالب در سئو که تقریبا جا هم افتاده ، تمایل مردم به فریب دادن گوگل است و البته گوگل هم همیشه در حال تلاش برای جلوگیری از فریب خوردن

هر روز رقابت بیشتر و نیاز مردم به سئو سایت افزایش می یابد، به طوری که دفعات متعدد شاهد بودیم تقریبا وجود یک کسب و کار به شدت به جایگاهش در گوگل ارتباط دارد ، تا جایی که از دست دادن جایگاه کلید واژه در گوگل به قیمت نابودی و حذف از بازار آن کسب کار می انجامد.

سئو سایت به مقدار قابل توجه ای دستخوش تغییر شده ، می توان گفت ضمن افزایش افراد و شرکت های سئو کار دردسر های جدید هم گریبانگیر علاقمندان به این حرفه شده است.

بطور رسمی سئو کاران به دو دسته تقسیم شدند ، دسته ای که هنوز تمایل به استفاده از روش های قدیمی ( کلاه سیاه ) مانند بک لینک دارند و گروهی که سئو را کلاه سفید می بینند.

ما همیشه فکر می کنیم چه بلایی قرار است سر این موتور جستجوی غول پیکر بیاید، تغییرات غیر قابل کنترل که گاهی منجر به تغییر تصمیمات گوگل می شود باعث نگرانی بسیاری از افراد در این زمینه شده است، گوگل سعی می کند با کنترل سختگیرانه صاحبان وب سایت ها را به تسخیر خود در بیاورد و البته هدف نهایی گوگل نمایش نتایج مرتبط با جستجوی کاربران است.

اگر گوگل نتواند نتایج صحیح ، با کیفیت و البته بی طرفانه را نمایش دهد به احتمال زیاد از شدت محبوبیتش کم می شود و این سختگیری های گوگل را توجیح می کند.

گوگل با اجبار استفاده از طراحی ریسپانسیو سایت ، تشویق استفاده از وب امن HTTPS یا SSL و حالا امکان شتاب دهنده وب AMP سعی دارد با گفتن حرف تکراری خود که به واسطه این کارها سیگنال مثبت دریافت می کنید و باعث افزایش ارتقا رتبه سایت شما خواهد شد و همچنین تاثیرات مثبت در سئو سایت شما دارد باعث تشویق کاربران جهت استفاده از قابلیت های جدید دارد ، که البته هنوز خیلی ها هستند که گفته های گوگل برایشان اهمیتی ندارد.

معمولا بین وبمستران جدی نگرفتن بروز رسانی های گوگل عادی شده و به نظر گاهی اوقات جواب می دهد ، البته ما هم حق را بابت این لجبازی به صاحبان وب سایت ها می دهیم چون دلایل مختلفی دارند که اینکار برایشان مقدور نیست ، جالب است بدانید گوگل قول داده وب سایت هایی که از موارد فوق استفاده نمی کنند کمترین آسیب را ببینند.

اما گاهی اوقات کنترل اوضاع از دست دو طرف خارج و دستخوش تغییرات کلان می شود ، با نزدیک شدن به سال جدید میلادی 2018 ، گوگل قصد دارد یک تغییر بزرگ را در سئو 2018 و نحوه جستجو وارد کند و آن تغییر شاید روال سنتی جستجو را دچار تغییر جدی کند.

سئو جستجوی صوتی در گوگل

فکر کنید حالا که می توانید برای جستجو در گوگل با گفتن " من دنبال کافه سنتی در تهران می گردم " در جستجوی صوتی گوگل جستجو کنید چه بالایی سر نوشتار شما و سئو سایت که تا به حال به آن فکر می کردید می آید؟

اینکه واقعا چه چیزی در میکروفون گفته می شود و الگوریتم جستجوی آن چگونه است ، چالش جدید متخصصان سئو است.

اما طبق روال قبل گوگل گفته این امکان به صورت آزمایشی فعال می شود و سعی می کند کمترین آسیب متوجه سایت های سنتی شود.

اما واقعا این جا چه کسی برد می کند؟ آیا تا به حال به اینکه به چه سرعتی زندگی پیرامون در حال تغییرات است فکر کرده اید؟ اگر همه این تغییرات گوگل را کنار هم بچینید متوجه می شوید این غول اینترنتی در واقع یک هوش مصنوعی با برنامه ریزی دقیق است که می داند آینده از آن تلفن های هوشمند است.

برنامه ریزی گوگل برای چه هدفی است؟ خیلی ساده است کافیست به دوروبر خود نگاهی بیندازید و ببینید همه دوستان ، آشنایان حتی افرادی با سنین مختلف و عقاید مختلف یک وسیله هوشمند در دستانشان خودنمایی می کند.

گوشی های هوشمند دم دست هستند و تقریبا 70 درصد جستجو در گوگل به تلفن های هوشمند تعلق دارد.

قابلیت ریسپانسیو یا طراحی سایت واکنشگر ، تاکید گوگل برای سرعت سریع بارگزاری سایت و ساخت قابلیت شتاب دهنده AMP توسط گوگل و حالا امکان جستجوی صوتی ؛ این ها همه با برنامه ریزی بلند مدت توسط گوگل حکایت از یک زندگی به سبک گوگل دارند.

امروزه سئو بیش از همیشه پر اهمیت شده است ، دیگر مهم نیست شما چه کسی هستید ، یک روستایی یا یک شهر نشین مدرن ، مهم رتبه سایت شما در گوگل است که اول باشد و شما بتوانید بیشتر بفروشید.

یک نصیحت ساده گوگل در رابطه با سئو

گوگل می گوید سایت را برای کاربران آماده کنید نه برای من

این صحبت به این معنی است که لازم نیست شما 0 تا 100 طراحی سایت و سئو سایت را مطابق میل گوگل انجام دهید و بهتر است به جای توجه زیادتان به سئو سایت به فکر تولید محتوای با کیفیت سایتتان باشید ، چیزی که حداقل در ایران از آن چشم پوشی می شود.

تجربه ما در آپ سئو نشان داده اگر تعادل را در سئو سایت رعایت کنیم بهتر نتیجه می گیریم.


09122126038